Az utolsókból lesznek az elsők

Ahogy már írtam korábban nagyon sok házat néztem meg. Volt amit már Kiroval együtt is elmentünk nézni, de ezt a házat hagytam a legvégére. Már kezdtem elfáradni és mivel az ingatlan.com-on az összes hirdetést fejből ismertem hetek óta, úgy voltam vele kicsit leállok. Ez lesz a legutolsó, amit megnézek és ha nem jön be akkor szüneteltetem.

Ezt a hirdetést egy ingatlanos tette fel és már láttam hetekkel ezelőtt, de valamiért a ház színe nem fogott meg és az alaprajz sem annyira. Látszott rajta, hogy oldalhatáros építkezés miatt két falon nincs ablak és átalakítást ígényel. Illetve furcsa volt, hogy a felső szinten a házon van egy "terasz kezdemény" ablakkal és ajtóval, de az alaprajzon sehol nem volt jelölve, hogy egyáltalán van felső szint. 

haz.jpg

Felhívtam a hölgyet, aki nagyon bizalmatlanúl annyit mondott hogy pénteken reggel meg tudja mutatni de csak fél órával a találkozó előtt küldi át a címet. Nem szeretem ezt a bizalmatlanságot és akkor át is futott a fejemben, hogy lemondom a találkozót. Amikor elmentem megnézni egy télapó szakállas vékony fickó és - ha állat lenne - egy galambocska nő fogadott. Ez utóbbi volt az ingatlanos :D. A télapó a tulaj.

A házat egy idős hölgy lakta, de januárban meghalt és a fiai örökölték. Most két részre van osztva, úgy hogy belül az egyik ajtó elé húztak egy szekrényt és így ketté osztották két lakássá. A telek nagy 770 nm, amivel egyenlőre nem tudom mit kezdünk és van rajta egy épített kisház is, aminek van pincéje és padlása. Télapó megmutatta a "tájékoztató jellegű" eredeti építési alaprajzot és megnéztem hol vannak a mozdítható falak és ablakok. Természetesen nem ott ahol az alaprajzon, csak hogy könnyű dolgunk legyen.

nevtelen.jpgElsőre nem szerettem bele a házba és nem látom még magam, ahogy iszom a teraszon a kávém és közben süt a nap. :) Az ingatlanossal a ház előtt beszélgettünk még egy kicsit és megegyeztünk abban, hogy a ház értéke annak ellenére amennyiért hirdetik valójában 5-6 millióval kevesebbet ér csak az alku pozíció miatt húzták fel ennyire. Egy vállalkozónak ha nem lenne oldalhatáros az építkezés akkor tuti buli lenne, mert simán elfér rá egy ikerház és így is tök nagy telek marad. De egy magánembernek úgy hogy effektív egyik szoba sincs olyan állapotban hogy megtartható lenne, így... hmm.. Ha pedig bontanánk az egészet akkor maga a bontás lenne kb 1,5-2 milla és húzhatnánk fel ugyanoda a házat, ergo nem sokat nyernénk az ablakok elhelyezésén sem. 

Kiróval megnéztük hétvégén és felhívtuk az ingatlanost hogy tennék rá ajánlatot. Kicsit elhamarkodottak voltunk ugyan, de mentségemre szóljon, hogy már tényleg sok házat néztem meg és tökéletes ház nincs. Ő lebeszélt az ajánlat tevésről és azt javasolták, hogy azzal a kivitelezővel aki nekik is épített már azzal nézzük meg a rákövetkező szombaton, mert ő tudni fog egy nagyjáboli árkalkulációt mondani arra, amit mi szeretnénk.

Azalatt a hét alatt a tulaj leszerződött vagy 10 másik ingatlanossal. Ezt a lépést mondjuk így utólag sem értem, mert már egy fél éve hirdette egy ingatlan iroda a házat, akkor most miért döntöttek így? Ha nem voltak megelégedve akkor miért nem szerződtek korábban több ügynökséggel. Rejtély. A lényeg, hogy elérkezett a szombat és a megérkeztünk a kivitelezővel. Most a másik tulajdonostárs volt itt, aki a ház építésénél is segédkezett és ő több infóval szolgált. A szemle során kiderült, hogy az alaprajz csak valóban tájékoztató jellegű és azért volt hogy "legyen mitől eltérni". A falak nem 50-es téglából épültek, a gerendák nem úgy vannak lefektetve ahogy logikus lenne és az oldal fal (ami a telek határra épült) mindössze egy sor tégla. Se több se kevesebb. A padlásra csak kívülről lehet feljutni és most mikor nappali világosságban láttuk derült ki, hogy meg van repedve a koszorú és két helyen egy összehegesztett acél rúd tartja össze. Lelki szemei előtt már láttam a két falat oldalra kidőlni :O 

Amikor kijöttünk a házból a kivitelező azt saccolta, hogy alap hangon 20 milliót kell rákölteni, mert hiába betonfödémes a padlás a repedt koszorút javítani kell és azért hogy egyként mozogjon az egész felső szint ki kell önteni betonnal. Az egyetlen pozitívum, amit mondott (amivel én számoltam a tervezett kalkulációmban) az az volt, hogy szerinte a cserepek a házon jó állapotban vannak és mivel volt a padláson még tartalék belőle ezért ez talán költség csökkentő tényező, hogy nem kell pótolni. 

Így maradtunk az eredeti ajánlatnál és azt mondtam a tulajnak, hogy ha elfogadja még aznap tudunk szerződni és készpénzben kifizetem a foglalót, ami ott is volt nálam. Felhívta a testvérét, osztottak szoroztak és hiába mondta az ingatlanos, hogy ők is tudnak rugalmasak lenni, NEM-et mondott az ajánlatra. Mondtam neki, hogy megértem, hirdesse nyugodtan tovább bízva abban, hogy egy vállalkozó ad majd érte többet és békében elbúcsúztunk. 

Mi még aznap elmentünk megnézni egy másik házat, amikor hívott az ingatlanos. Azt mondta hogy felhívta a Télapót és azt kérik hadd gondolkodjanak egy napot az ajánlaton.