Tisztul a telek

A telek tele van nem használt fa anyaggal és mivel Télapóék tuti biztos hogy januárban döbbennek majd rá mennyi cuccot kell kipaterolniuk a házból a telekkel biztos nem fognak foglalkozni. Hiába kötöttük ki a szerződésben, hogy kitakarítva kell átadják az ingatlant, nem füzök hozzá túl sok reményt, hogy ez így is lesz. A legfőbb oka pedig szimplán az, hogy Télapó fia szerintem igénytelen és lusta és ő lakja most a házat. 

Így - míg tart a kerületben a zöld hulladék elszállítás - addig megragadom az alkalmat és amennyi zöld hulladékot el tudok vitetni annyit összeszedek. Mivel elég nagy a telek ezért ez nem egy napos meló sajna.

A telek tele van régi félig elkorhadt, megégett gyümölcsfákkal, elburjánzott mogyoróbokorral és rengeteg fenyő ággal, rönkkel, kiszáradt bokrokkal. A kisház mögött pedig rengeteg (szerintem padló deszka) apríték is található. Így történt az, hogy meghirdettem Market placen, hogy fa anyag ingyen elvihető. Többen rögtön rám írtak, de amint konkretizálni kezdtük, hogy pontosan mennyi is van és honnan kéne elhozni visszamondták. Aztán végre találtam egy magát Kia Hercegnőnek nevező illetőt (gondolom sejthetitek a csajé származását :P) aki megígérte hogy eljönnek a faanyagért. De mielőtt eljöttek volna drága apósom közölte hogy isten ments hogy nekik adjam, mert ő 3 taxis haverjának odaígérte. Így lemondtam Kia Hercegnőt aki nagyon csalódott volt. De mikorra el kellett volna hogy jöjjön a 3 taxis kolléga addigra meg én lettem az, mert persze mindhárom lemondta az utolsó percben. Hiába van ingyen, mivel nem tudok segíteni az elszállításban mégsem kell nekik, mert ők meg nem akarnak cipekedni. Pfff..

Így egyedül mentem el a telekre kedden, (mert ugyebár itt minden kedden történik) találkozni a favágókkal és álltunk neki a jó egy napos munkának -1 fokban. Ők elkezdték kivágni a gyümölcsfákat és mogyoró bokrokat és meg stócoltam a fadarabokat egy helyre. Délután 3-kor közölték, hogy ők mára végeztek (mert valóban mindent kivágtak) de a pakolásban nem tudnak tovább segíteni. Mikor körül néztem esküszöm sírhatnékom támadt, hogy még mennyi munka van hátra. És nem csak a munka látványa volt durva hanem hogy olyan nagy méretű rönkök is vannak a telken, amiket nem tudok egymagam megmozdítani. Még kb két órát folytattam a pakolást, összegereblyéztem 27 (!) zsák falevelet majd hazajöttem. img_9028.JPG

Kiro itthon kitalálta hogy van egy Hangya Közösség, akinek még anno céges szinten adtak molinó anyagot, amiből ők kutya kenelek árnyékolását oldották meg. Felhívta Krisztát a közösség vezetőjét, hogy nekik nem kell az ingyen faanyag. És láss csodát Kriszta zseni volt, mert beizzította a kapcsolat rendszerét és több menhelynek, hajléktalan szállónak és missziónak felajánlotta, akik a hétvégén el is jöttek érte. Azt is megígérték, hogy segítenek a bokrokat kötegekbe rendezni, hogy gyújtósnak elszállítható legyen és ha tudják még el is viszik. 


img_9020.JPG

 

Így hétvégén újból belebújtam a 3 réteg ruhámba (konkrétan síruhát öltöttem) és egész nap a mínusz 1 fokban dolgoztunk. Délelőtt a faanyagot szállítottuk el, majd míg fordult az utánfutós autó elugrottam a piacra (3-kor ebédelni). Mikor visszaértem láttam, hogy Télapó fia egy száll alsó gatyában matat a ház előtt. Ami igazából azért lepett meg, mert előzetesen azt az információt kaptam, hogy senki nincs otthon. Másrészt pedig azért, mert ha látta, hogy egész nap itt cipekedünk és kötegelünk akkor igazán kijöhetett volna segíteni, hiszen ez az ő faanyaguk. Nekik kéne kitakarítani a telket. Ahogy meglátott gyorsan visszabújt az odujába. Azt persze tudom hogy nem várhatom el, hogy a lehullott faleveleket felgereblyézze, isten ments hogy megőröltesse magát. De az általuk felhalmozott ágakról gondoskodni azért mégiscsak illet volna...

img_9024.JPG

Most ott tartunk, hogy valamelyest tisztult a telek, de még nincs az összes bozót összevagdicsolva és még ki kell marni a tuskókat a földből. Így holnap (ami újból kedd :P) jön a következő etap. 

Ja és a legjobb, hogy miközben gereblyézek olyan dolgokat találok, hogy nem találok szavakat. Például találtam egy beásott kádat a földbe, amibe persze beleesett az eső és most bele is fagyott. Így kirobbantani sem lehet onnan. Vajon mire használták? Izgi lesz ezt januárban elvinniük..  :P